Güneydoğu Asya kökenli kratom çayı içtikten sonra iki defa kalbi duran 22 yaşındaki sağlıklı bir gence, nabzının dakikada 25-30 seviyesine gerilemesi üzerine kalp pili takıldı. İki haftalık hastane tedavisinin ardından taburcu edilen hastadaki tablonun mitraginin zehirlenmesinden kaynaklandığı tespit edildi.
Müdahaleyle hayata döndürülen hastada süreç boyunca geçici ve hafif nitelikte nörolojik belirtiler gözlendi. Tedavi sürecini kalıcı bir sağlık problemi yaşamadan tamamlayan gencin tükettiği kratom yaprakları, çoğunlukla toz veya çay şeklinde hazırlanıyor. Ürün; internet ortamında ve muhtelif dükkanlarda ağrı, kaygı gibi sorunlara karşı doğal destek vaadiyle pazarlanıyor.
Bitkinin kullanımına dair resmi kurumların uyarıları bulunuyor. Alman Federal İlaç ve Tıbbi Cihazlar Enstitüsü (BfArM), kratomun etkinliği ile güvenliğine yönelik araştırmaların yetersiz olduğuna işaret ederken, Alman tüketici örgütü Verbraucherzentrale ise ürünün bağımlılık ve ağır yan etki tehlikesi barındırdığını bildiriyor.
Innsbruck’ta çalışan hekimler, ABD Ulusal Zehir Veri Sistemi verilerine dayanarak kratom kaynaklı bildirimlerin 2015 ile 2025 arasında yıllık 3 bin 434 vakaya ulaştığını aktardı. Doktorlar, etken madde mitragyninin standart toksikoloji analizlerinde rutin taranmaması sebebiyle gerçek vaka sayısının kayıtlardakinden yüksek olabileceğini ve gençteki kardiyak durmanın da bu maddeden kaynaklandığını belirtti.

